
Logo dla firmy - co powinno się mieć świadomość tego? Przede wszystkim powinniśmy mieć świadomość, że logo powinno charakteryzować się określonymi cechami, by stanowić ważny element identyfikacji wizualnej firmy. Logotyp powinien być równocześnie łatwy, jak też unikatowy i oryginalny, tak aby łatwo zapadał w pamięć, jak również był jednoznacznie rozpoznawalny z określoną firmą a także jej działalnością. Przygotowanie logotypu o tych właściwościach nie jest celem łatwym, wymaga gruntownej wiedzy w zakresie marketingu, niemniej jednak też dobrego przygotowania, jeśli chodzi o stronę techniczną, a zatem przykładowo obsługę kodów graficznych użytych do budowy grafiki wektorowej, w tym logotypów. Warto pamiętać również o tym, że fachowa agencje reklamowe przygotowują dla klienta przynajmniej kilka propozycji logotypów, spośród których może wybrać ten wariant, które najbardziej mu odpowiada. Wraz z wariantem głównym oferowane są także wariantu uzupełniające, często w innej szacie graficznej, które mogą być stosowane na używanych przez daną firmę materiałach biurowych czy promocyjnych. Jak się więc okazuje, tworzenie logotypu to proces złożony i wieloetapowy, który wymaga między innymi odpowiednich narzędzi.
Zobacz także: projekty logotypów.